,,EGYSZERŰ ÉTKEK-NAGYSZERŰ ÍZEK''

2012. augusztus 24., péntek

TEJES KIFLI





         Ma kiflit sütöttem, igazi békebeli kiflit, manapság ritka a jó kifli, vagy nagyon fel van fújva, vagy rágós mint a gumi. Nagyon szeretem a sós és köménymagos kiflit, jó nagy bögre tejjel . . . . még emlékszem amikor általánosba jártam, talán akkor volt ehhez hasonló kifli, annak pedig  igencsak jó ideje már, vettem is minden reggel a suliban, hozzá pedig egy kispohár kakaót vagy tejet, s már meg is volt a reggelim.
 A fiam kedvéért a fele adagra nem tettem sót ill . köménymagot, de amikor kisült csak azt kapdosta el.

HOZZÁVALÓK

fél kg liszt
1 ek cukor
1 db tojás
5 dkg vaj
2 ek olaj
1 csapott ek só
1 cs élesztő
2 - 3 dl tej  / liszt függő/

ELKÉSZÍTÉS

    A hozzávalókból tésztát dagasztunk, meleg helyen a kétszeresére kelesztjük. Ezután átgyúrjuk, háromfelé vesszük. 



Egyenként úgy 3 - 4 mm vastagságú kerek lappá nyújtjuk és 6 részre osztjuk.










A tészta szélesebb részénél fogva feltekerjük és kifliformára igazítjuk. Sütőpapírral bélelt tepsibe sorakoztatjuk, megkenjük tejjel. Szórhatunk rá durva szemcséjű sót vagy egész köményt és legalább még fél óráig pihentetjük. 170°C-on szép pirosra sütjük.



  



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése