,,EGYSZERŰ ÉTKEK-NAGYSZERŰ ÍZEK''

2013. október 31., csütörtök

A BOSZORKÁNY SZOKNYÁJA avagy KAKAÓS - SÜTŐTÖKÖS KUGLÓF



Igaz már nálunk huszonévesek a gyerkőcök, de annak ellenére a lányom minden évben kifaragja a halloween tököt. 
Én egy kuglóf sütésébe kezdtem és hát mi más is lenne benne, mint sütőtökpüré egy kis fahéjjal fűszerezve.


HOZZÁVALÓK
Kakaós rész : 
- 10 dkg vaj, 15 dkg cukor, 2 db tojás, 2 ek kakaópor, 10 dkg liszt, 1 tk sütőpor, 1 dl tej
 Sütőtökös rész :
- 10 dkg vaj, 15 dkg cukor, 1 tasak vaníliás cukor,  2 db tojás, 15 dkg sütőtökpüré, 15 dkg liszt, 1 tk sütőpor, 1 tk őrölt fahéj

- A tojást kihabosítjuk a cukorral, hozzáadjuk a puha vajat és simára keverjük.
- A száraz hozzávalókat elegyítjük egymással, majd hozzáadjuk a tojásos masszához.
- A kakaós részt tejjel, a sütőtököset pedig a pürével lazítjuk.
- Egy kb 1, 5 l - es kuglóf formát jól kivajazunk és lisztezünk, majd egy kanállal felváltva belehalmozzuk a kétféle masszát.
- Végül  a kanál nyelét a massza közepén végighúzzuk, hogy márványos legyen a tészta.
- Előmelegített 180 fokos sütőben tűpróbáig sütjük. ( kb 40 perc - nálam )





4 megjegyzés:

  1. Micsoda találó elnevezés! :-DDD A sütőtököt meg hiányoltam is volna ha nem lenne benne...;-)))

    VálaszTörlés
  2. Érdekes neve van, de ahogy a képeket elnézem, tényleg olyan ez a finom sütemény, mint egy szoknya! :) Igazán fincsinek látszik! :)

    VálaszTörlés
  3. Nagyon jól néz ki! :) Még sosem hallottam erről a sütiről. Egyetlen hibája van csak, nem szeretem a sütőtököt.

    VálaszTörlés