,,EGYSZERŰ ÉTKEK-NAGYSZERŰ ÍZEK''

2016. június 15., szerda

~ TÚRÓS - RIBIZLIS RESZELT ~





Meggyel terveztem az elkészítését ennek a sütinek és már a fahéjas tésztát is előző nap összeállítottam ma meg, megvettem volna hozzá a meggyet. Tegnap délután azonban kaptam egy doboz ribizlit s így nem volt kérdés, hogy mi kerüljön a töltelékbe. Nem újdonság a sütemény  elkészítése, hiszen a tésztát csak reszelni kell - ilyen módon készül a reszelt túrós is, kakaós tésztával. Az ötletet Anditól  vettem egy kis változtatással, de meggyel is elfogom majd készíteni, talán kakaós tésztával.

»HOZZÁVALÓK«
Tészta :
- 28 dkg liszt
- 8 dkg porcukor
- 15 dkg vaj
- csipet só
- 1 tk fahéj
- 1 tojás sárgája
- 1 - 2 ek tejföl
Töltelék :
- 45 dkg túró
- kb 4 -5 ek cukor
- 1 tk vaníliakivonat
- 1 citrom reszelt héja
- 1 tojás sárgája
- 2 tojásfehérje
- csipet só
- kb 20 dkg szemezett ribizli

  1. A tésztához, összeszitáljuk a száraz hozzávalókat, majd elmorzsoljuk benne a vajat, hozzáadjuk a tojássárgáját és a tejfölt, majd gyors mozdulatokkal összegyúrjuk. Kétfelé osztjuk és fóliába tekerve mélyhűtőbe tesszük.
  2. A túrót ha rögös, villával alaposan összetörjük, ízesítjük és hozzákeverjük a tojássárgáját. A fehérjéből egy csipet sóval habot verünk, majd óvatosan a túróba forgatjuk.
  3. Egy kb 20 x 30 cm - es tepsit aljára sütőpapírt fektetünk, az oldalait vajjal kikenjük és behintjük liszttel. A tészta egyik felét nagy lyukú reszelőn a tepsibe reszeljük, rásimítjuk a túrós krémet és megszórjuk  a ribizliszemekkel. A tészta másik felét a tetejére reszeljük.
  4. Előmelegített 180 °C - os sütőben kb 30 - 35 perc alatt megsütjük.

2 megjegyzés:

  1. Nagyon finom lehet a ribizlivel! Eddig még csak a kakaós tészta és túró változatát készítettem :) Szerintem lehet hogy a meggyest én is kipróbálom majd!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Éva! Szívből ajánlom ezt a sütit, nemcsak meggyel hanem akár málnával, áfonyával vagy szederrel is elkészíthető.

      Törlés