,,EGYSZERŰ ÉTKEK-NAGYSZERŰ ÍZEK''

2013. október 25., péntek

ZÖLDSÉGES - TONHALAS LEPÉNY



 A tavaszt idézi ez a finom lepény, mármint a színeivel - de hát az idő is igazán gyönyörű, tavaszias hangulatú.
A napom igazán jól kezdődött de csak addig, amíg főzés közben a kezembe maradt a konyhai csaptelep karja. Folyt a víz orrán száján, amíg eltudtam zárni a főcsapot. Na a kerámiabetétnek annyi . . . .
 Egyedül mihez is kezdjen egy nő, akinek a férje ilyenkor külföldön. Gyors telefon, webkamera és szomszéd.
Szerencsére volt egy régebbi csaptelepünk itthon, és annak a betétjét cseréltük át a rossz helyére, így ,,hármasban ".
A probléma egyelőre megoldódott . . . 

HOZZÁVALÓK
Tészta : - 30 dkg kenyérliszt, fél cs élesztő, 1 tk cukor, 1 tk só, 2 ek olívaolaj, langyos víz
Rakomány : - 1 tonhalkonzerv, 1 brokkoli, 1 cukkini, 3 fej vöröshagyma, 1 kápia paprika, 2, 5 dl főzőtejszín, 3 tojás, 15 dkg ementáli sajt, só, tarkabors, petrezselyemzöld

- Kevés,  meleg - cukros vízben felfuttatjuk az élesztőt, majd a többi hozzávalóval együtt tésztát dagasztunk.
- Hagyjuk meleg helyen a duplájára kelni.
- A brokkolit enyhén sós vízben főzzük pár percig, majd csöpögtessük le.
- Kevés olívaolajon dinszteljük meg a karikára vágott hagymát és a kockára vágott paprikával és cukkinivel együtt pároljuk félpuhára. Közben sózzuk, borsozzuk.
- A megkelt tésztát gyúrjuk át, majd nyújtsuk ki és simítsuk kb 30 x 40 - es tepsibe.
- Halmozzuk rá a zöldségeket és a lecsöpögtetett tonhaldarabokat.
- A tészta mind a négy szélét kissé hajtsuk vissza és hagyjuk 20 percig pihenni.
- A sütőt melegítsük elő 180 fokra.
- Készítsük el az öntetet : a tejszínt keverjük össze a tojásokkal, az aprított petrezselyemmel és öntsük a lepényre.
- A tetejét szórjuk meg reszelt sajttal és süssük készre.




1 megjegyzés:

  1. Már nagyon régen jártam erre, de most aztán jól elidőztem, még visszanéztem a bejegyzéseid. A fényképeid csodaszépek, megéheztem tőlük. Találtam néhány szuper receptet azokat le is mentettem. Szép hétvégét! :)

    VálaszTörlés