,,EGYSZERŰ ÉTKEK-NAGYSZERŰ ÍZEK''

2014. július 23., szerda

~ GYÚRT, TÚRÓS - MEGGYES RÉTES ~






  Nálunk a zöldségesben még mindig kapható meggy, a lekvár befőzésén már rég túl vagyok s ezúttal vaníliásan is készült pár üveggel - csupán egy vaníliarúd magjait kapartam a lekvárhoz és mit ne mondjak, isteni lett. 




  Ne essünk kétségbe, ha esetleg nincs otthon bolti réteslap vagy ha nem akarunk bíbelődni a tiroli tésztával,  a húzásról pedig már nem is beszélek. Akkor ez a rétestészta igencsak kapóra jöhet, hiszen amolyan pikk - pakk elkészülős, ezt bizony nem kell húzni és ízre ill. állagra szinte ugyanolyan, mint a húzott társa. Jól kezelhető tészta és papírvékonyra nyújtható. A tölteléket pedig variálhatjuk kedvünk szerint. Én a rétest úgy szeretem, ha ropogós az alja, így még az alsó sütőfokozaton hagytam pár percig sülni. 






» HOZZÁVALÓK «
Tészta : 
- 30 dkg liszt, 1 db  tojás, 2 ek olaj, 2 tk facsart citromlé, 1 kk sólangyos víz
-  1 dl tejföl + 1 dl olaj - a kenéshez 
Töltelék : 
- 50 dkg túró, 1 tojás, 1 citrom reszelt héja, 10 dkg cukor, 3 ek dara, kb 30 dkg magozott meggy
Teteje : - a maradék tejfölös massza, 1 tojás

1. A tészta hozzávalóit összegyúrjuk annyi langyos vízzel, hogy jól formálható tésztát kapjunk, majd letakarva pihenni hagyjuk.  A meggyet kimagozzuk, a töltelékhez összedolgozzuk a meggy kivételével a hozzávalókat.
2. A tésztát 3 részre oszjuk, és kb 30 * 35 cm - es téglalap alakúra nyújtjuk, majd egy konyharuhára helyezzük, megkenjük  az olajos - tejfölös keverékkel, eloszlatjuk  rajta a túró 1 / 3 - át és megszórjuk szintén a meggy 1 / 3 - ával., ezután a két szélét behajtjuk és a konyharuha segítségével feltekerjük, így járjunk el a másik két adaggal is.
3. A  rudakat sütőpapírral bélelt tepsibe helyezzük, lekenjük a tetejüket a maradék tejfölös tojásos  keverékkel és kb 35 - perc alatt megsütjük.



2 megjegyzés:

  1. Juditka, nagyon ínycsiklandozó lett a rétesed. Én még a házi változatnak sosem mertem neki állni, pedig sokszor láttam, ahogy a nagymamám készítette. Ez talán még nekem is sikerülne, a csodás képeidet nézve teljesen ráhangolódtam.

    VálaszTörlés
  2. Nagyon jól néz ki, biztos finom lehet! :)

    VálaszTörlés