,,EGYSZERŰ ÉTKEK-NAGYSZERŰ ÍZEK''

2012. november 3., szombat

FŰSZERES SERTÉSCOMB, vele sült ÉDESKÖMÉNNYEL ÉS ASZALT PARADICSOMMAL




Olaszországi tartózkodásom alatt, megkóstolhattam az édesköményt :  a finocchit, a kint élő barátnőm látott vendégül és készítette el nagyon finoman ezt a nagyon népszerű zöldségfélét. Íze és illata ánizsos. Náluk szinte naponta  van terítéken, nemcsak köretként hanem, főételként, levesként, párolva,  salátának, vagy csak egyszerűen olajban kisütve. Mint mondja a teáját is rendszeresen fogyasztják, mert kiváló görcsoldó.
Nálunk idehaza nem nagyon találkoztam vele, így hát hoztam pár gumót, amiből rögtön fel is használtam egy szép termeteset.

HOZZÁVALÓK

kb 70 dkg sertés comb, lapocka esetleg tarja
1 / 2 tasak sertés fűszerkeverék
1 fej fokhagyma
1 édesköménygumó
aszalt paradicsom
1, 5 dl olaj
burgonya

ELKÉSZÍTÉS

A sertéshúst nagyobb darabokra vágjuk, egy tálba összekeverjük az olajat a fűszerkeverékkel, hozzáadjuk a megtisztított, gerezdjeire szedett fokhagymát és átforgatjuk benne  a húsdarabokat. Letakarva kb 2 - 3 órára hűtőszekrénybe tesszük, de legjobb ha egy éjszakára. A burgonyát hasábokra  az édesköményt kb 6 felé vágjuk és elrendezzük egy nagy sütőzacskóba, hozzátesszük a fűszeres húst az olajjal együtt és az aszalt paradicsomot. Lezárjuk a tasakot, pár helyen kiszúrjuk, és egy tepsibe fektetjük.




Előmelegített sütőben 180°C -on kb 45 percig sütjük.



1 megjegyzés:

  1. Én is szeretem,már próbáltam a kiskertben is termeszteni de csak a szára nőtt! De hiper -szuper marketekben belehet szerezni!:)

    VálaszTörlés