,,EGYSZERŰ ÉTKEK-NAGYSZERŰ ÍZEK''

2013. március 25., hétfő

TOJÁSTEKERCS





Nálunk egy évben többször is kerül az asztalra tojástekercs. Legyen az karácsony, szilveszter, születésnapi zsúr, - baráti összejövetel és húsvét. Igazán finom és laktató, akár önmagában vagy sültek mellé, bátran merem ajánlani.

HOZZÁVALÓK 
- 8 db tojás
- 4 nagyobb ek liszt
- 4 ek tejföl
- 1 csokor aprított petrezselyem
- ételízesítő - kb 1 /2 tk
- só, bors - ízlés szerint
- kb 20 db vékony sonkaszelet
- 20 dkg reszelt sajt - füstölt is lehet

- A tojásokat habosra keverjük a liszttel és a tejföllel, ízesítjük.
- A gáztepsibe fóliát fektetünk, 2 ek olajjal kikenjük és belesimítjuk a tojásos masszát.
- Előmelegített 170 fokos sütőben kb negyedóráig sütjük.
- Míg sül a tojás, reszeljük le a sajtot és készítsük elő a sonkát, /  fontos hogy szobahőmérsékletűek legyenek /
- Ha kész, kicsúsztatjuk a tepsiből, megszórjuk a sajttal és kirakjuk sonkaszeletekkel.
- Óvatosan elkezdjük szorosan feltekerni, úgy hogy a fóliát fokozatosan elválasztjuk, a sült tojástól.
- Mindvégig gyorsan dolgozzunk, mert különben a sajt nem olvad meg.


4 megjegyzés:

  1. Előszedtem én is egy pár húsvéti tojást és nyusszancsot, hogy legalább egy kicsit a nyomodba érjek :D

    VálaszTörlés
  2. Hallottam már erről a receptről, de még nem próbáltam. Nagyon guszta, finom lehet a sonkával és sajttal töltve! :)

    VálaszTörlés
  3. Nagyon guszta! Húsvétra elkészül...

    VálaszTörlés
  4. Nagyon tetszik, én sajttekercset készítettem eddig.

    VálaszTörlés