,,EGYSZERŰ ÉTKEK-NAGYSZERŰ ÍZEK''

2016. március 21., hétfő

~ DALMÁT KRÉMES ~
















»HOZZÁVALÓK«
Tészta :
- 4 tojásfehérje
- 10 dkg porcukor
- 10 dkg darált dió
- 6 dkg liszt
- 1 mk sütőpor
- 1 csipet só
Tetejére :
- 3 - 4 dkg rumban ázott mazsola
- egy marék durvára vágott dió 
Krém : 
- 2 , 5 dkg vaníliás pudingpor
- 2 ek cukor
- 2 dl tej
- 2 , 5 dl tejszín

  1. A sütőt előmelegítjük 180 °C - ra, egy nagyobb, kb 25 x 40 cm - es tepsi aljára sütőpapírt fektetünk.
  2. A tojásfehérjét a csipet sóval elkezdjük habbá verni. Amikor már félig felverődött kisebb adagokban hozzáadjuk a cukrot és kemény habbá verjük. A lisztet, diót és a sütőport egymással elvegyítjük és lazán a tojáshabba forgatjuk. A masszát a tepsibe simítjuk, a tetejét megszórjuk dióval és mazsolával, majd  15 perc alatt megsütjük.
  3. A pudingot megfőzzük a cukros tejben és kihűtjük. A tejszínt habbá verjük, majd 3 evőkanálnyit a pudinghoz adunk, kézi habverővel fellazítjuk, ezután lazán összeforgatjuk a többi tejszínhabbal.
  4. A tésztát két egyenlő részre vágjuk és betöltjük a krémmel. Pár óra hűtés után szeleteljük.

3 megjegyzés:

  1. Nagyon hasonló mint az én dalmát kockám, aminek a receptjét magam alkottam. Honnan való ez a recept egyébként? Tök jó, hogy így eltaláltam az arányokat annak idején. :-D

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. A nosalty - n találtam : http://www.nosalty.hu/recept/dalmat-kocka Még tavaly lementettem a receptet. Most nézem a tiédet is, fügével is nagyon fimom lehet. Akkor lehet, hogy a nosalty - n is a te recepted alapján készítették el ?

      Törlés
    2. Köszi a választ. Hát passz...hogy az én receptem alapján kreálta-e a sajátját, de gyanúsan nagyon hasonlít.. Én teljesen magam alkottam egy kóstolás alapján, de persze beletrafálhattam véletlenül... :-) Gyönyörű lett nálad is!

      Törlés