,,EGYSZERŰ ÉTKEK-NAGYSZERŰ ÍZEK''

2012. szeptember 25., kedd

SÜTŐTÖKÖS - FAHÉJAS KOSZORÚ





A sütőtöktől gyönyörű színű, a fahéjas rétegtől ropogós, igazi őszi kalácsot készítettem . Még hasonlít is a csodálatos őszi táj, aranylóan barna szineihez. Tegnap sütőtököt sütöttem, mert nagyon szeretem és megmaradt pár darab, gondoltam felhasználom a kalács tésztájához.




HOZZÁVALÓK

Tésztához :  40 dkg liszt, fél cs élesztő, 2 tojássárga, 6 dkg puha vaj, 2 ek porcukor, 20 dkg sütőtökpüré, csipet só, kb 2 dl langyos tej

Töltelékhez : 10 dkg puha vaj, 4 ek porcukor,  1 - 2 tk őrölt fahéj  - jól kikeverve

A tészta hozzávalóiból a szokásos módon tésztát dagasztunk és meleg helyen a 2 X -re kelesztjük. Ha megkelt, lisztes felületen átgyúrjuk és téglalap alakúra nyújtjuk.

 Lekenjük a fahéjas  masszával, / egy kevéskét hagyjunk a kalács lekenéséhez /,
feltekerjük a hosszabbik felénél  fogva és hosszanti irányban ketté vágjuk, összefonjuk, úgy hogy a vágott fele legyen kívül és koszorút formázunk. Sütőpapirral bélelt tepsibe, hagyjuk pihenni, amíg a sütőt 180 °C -ra előmelegítjük. 


Sütés előtt lekenjük még a kalácsot  a maradék vajas - fahéjas keverékkel és a sütőbe toljuk, majd szép aranybarnára sütjük.
TIPP :  Lecsiptem a tésztából egy keveset és éles késsel levél formákat kanyarítottam, majd a kés tompa élével erezetet mintáztam, rátettem párat a koszorúra, a többi pedig a kalács mellett sült.











3 megjegyzés:

  1. Guszta lett,Én is meg sütöttem már két hete,fahéjas izesitéssel. Csak még ez után kerül bejegyzésre:)

    VálaszTörlés
  2. Csodálatos a színe, gyönyörű szép kalács!!! A sütőtököt én is nagyon szeretem, de eszembe nem jutott még kalácsot sütni vele.:)

    VálaszTörlés
  3. Szia! A hétvégén megsütöm!!Nagyon jól néz ki!Biztosan finom is.!Üdv.nagyi.

    VálaszTörlés