,,EGYSZERŰ ÉTKEK-NAGYSZERŰ ÍZEK''

2012. szeptember 9., vasárnap

ISTENI ALMÁS KRÉMES







   Ez a süti tényleg isteni, az almától pikáns, a vaníliakrémtől pedig selymesen finom, lágy.
Egy kosár nyári almát hoztam a szüleimtől, gondoltam jó lesz majd almás pitének, csak egy kicsit másképp.




HOZZÁVALÓK

- 40 dkg liszt, 20 dkg margarin, 15 dkg porcukor, 1 cs vaníliás cukor, 2 tojássárga, 2 ek tejföl, 1 cs sütőpor
A hozzávalókból tésztát gyúrunk, majd folpackba csomagolva hűtőbe tesszük.

TÖLTELÉK : 

ALMÁS
- 1 ,5 kg alma héjastul lereszelve
- porcukor ízlés szerint, 
- fahéj

Az almát a cukorral és a fahéjjal megpároljuk és kihűtjük. /  Én előző este elkészítettem / ha híg lenne, egy kis darált keksszel sűríthetjük

VANÍLIÁS KRÉM
- 2 db tojás, 2 ek cukor, 1 cs vaníliás cukor, 2 ek liszt, 3 dl tej, 15 dkg margarin, 10 dkg porcukor

- A tojást, a cukrokat, a lisztet a tejjel állandó keverés mellett sűrű krémmé főzzük, kihűtjük. 
 - A vajat a porcukorral habosra keverjük a kihűlt krémhez adjuk és simára kikeverjük.
- A tésztát 3 részre osztjuk, lisztes felületen a tepsi méretére kinyújtjuk és külön - külön kb ( 20 x 30 - as ) zsírozott, lisztezett tepsi hátán előmelegített, 170 °C - on világosra megsütjük.

Összeállítás:

- Az alsó lapra az almás töltelék kerül, ráfektetjük a második lapot, kicsit lenyomkodjuk és erre simítjuk a krémet, a harmadik lappal befedjük.



A tetejét porcukorral meghintjük.




  

26 megjegyzés:

  1. Hmmm...nagyon jól hangzik! Alma, vaníliakrém!:)

    VálaszTörlés
  2. Gyönyörű a szeleted!:) Hetek óta készülődök almás krémest sütni, remélem minél előbb sor kerül rá! Tetszik a blogod, ahhoz képest, hogy most kezdted nagyon szép és sok a finomság benne.:)) Gratulálok!!!!

    VálaszTörlés
  3. Mekkora tepsin sütöd? Nagyon guszta, hétvégére meg is csinálnám.Ilke

    VálaszTörlés
  4. Ez egy rendkivul finom teszta ,en mar evek ota sutom. Mindent meger.

    VálaszTörlés
  5. Nem ismertem ezt a süteményt. Nagyon jól mutatnak a szeletkék azon a csodás kis tálcán.

    VálaszTörlés
  6. Én most sütöm ezt a különleges pitét,alig várom h,megkóstoljuk! :-)

    VálaszTörlés
  7. Én most sütöm ezt a különleges pitét,alig várom h,megkóstoljuk! :-)

    VálaszTörlés
  8. Én is most csinálom:) meg tufnátok mondani,hogy a tésztát mekkora hôfokon és mennyi odeig kell sütni?:)

    VálaszTörlés
  9. finom...megcsinálom..

    VálaszTörlés
  10. Nagyon jol nez ki ,meg biztos finom , meg fogom csinalni. Kossz

    VálaszTörlés
  11. Nagyon jól néz ki de a tepsi méretet miért nem írja ki aki a receptet megosztotta? Így saccolva csupán a legkisebb méretü tepsihez elég a tészta mennyisége. Mielöbbi válasz várom ,hogy tudjam alakítani nagyobb méretü tepsihez. Így nehéz de ha ma nem jön válasz akkor teljes átszabással készítem és osztom meg. Ez így adagban 6 személynek még kostolónak sem elég főleg ahol gyerekek vannak..
    Előre is köszönöm,ha még ma este választ kapok ..Üdvözlettel Gabriella Anna..

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Anna ! én egy 32 x 21 cm - es tepsi hátoldalán sütöttem a lapokat, ebből az adagból 15 kocka jött ki.

      Törlés
  12. Gyönyörük a képek!!
    (és a süti is fantasztikusan fincsi lett!) Kössz szépen.

    VálaszTörlés
  13. Szia! Nekem sütés után szétesik a tészta, csak darabokban tudom egymás tetejére halmozni. Szerinted mit csinálok rosszul, világosra sütöttem a tésztát, szerintem nem sült túl. Amúgy isteni finom, ha rájönnék miért esnek szét a tészták akkor tökéletes lenne.
    Köszönöm.

    VálaszTörlés
  14. A tészta, egy alap pitetészta és sütés után óvatosan kell vele bánni, mert valóban törékeny.
    Én a megsült tésztát, egy hosszú kenőkéssel fellazítom a tepsiről, ráborítok egy tálcát és avval együtt fordítom át , így egyben maradnak a lapok. Én a három lapot külön tálcára vagy rácsra szoktam borítani és úgy csúsztatom rá a töltelékre. Világosra sütni azt jelentené, hogy akkor jó a tészta, amikor a teteje egy pici színt kap.
    Juditka

    VálaszTörlés
  15. Én is megsütöttem nagyon finom lett, szilikon lapon szoktam kisodorni a tésztát, és azzal eggyütt rácsúsztatom a sütőlemezre ,és levenni is könnyeb ha kisült nem törik össze lap!

    VálaszTörlés
  16. furcsálom a 2 db tojást a krembe a tojás feherjet nem szoktuk beletenni a fözött krembe

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Bianka!
      A receptet én is így kaptam annak idején, de ha zavar a tojásfehérje , sőt a tojás is akkor el is hagyható.

      Törlés
    2. Legtökéletesebb almás krémes recept!Kipróbáltam!Isteni finom lett!Köszönöm a receptet!

      Törlés
    3. Kedves Diana! Köszönöm és nagyon örülök, hogy elkészítetted :)

      Törlés
  17. Kedves Juditka! Köszönöm a receptet, a családunk minden tagja nagyon értékelte, csodálatosan finom! Többször is megsütöttem és a receptet is tovább adtam. :)

    VálaszTörlés
  18. Hogy szeleteled???

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Jó ha egy éjszakát áll hűtőben az összeállított sütemény, másnapra nagyon szépen, éles késsel jól szeletelhető.

      Törlés