,,EGYSZERŰ ÉTKEK-NAGYSZERŰ ÍZEK''

2021. december 14., kedd

~ OLASZ KEKSZTEKERCS ~



  »HOZZÁVALÓK«
Kekszes rész :
- 40 dkg amaretti keksz
- 5 dkg porcukor
- fél tábla  fehércsokoládé ( 50 g ) 
- 15 dkg baracklekvár
- kb 1 dl forró víz
Krém :
- 15 dkg lágy vaj / margarin
- 10 dkg porcukor
- 1 tasak vaníliás cukor
- 1 ek instant kávé ( pl Nescafé )
- kb 1 ek forró víz

  • A kekszes részhez a kekszet egy késes aprítóval morzsásra aprítjuk, kb 3 - 4 evőkanállal félreteszünk belőle. majd összevegyítjük a porcukorral.  Ezután hozzáadjuk a lekvárt, a mikróban megolvasztott csokoládét és annyi vizet öntünk hozzá, hogy az egész összeálljon. Jól összegyúrjuk, majd a masszát folpacckal letakarva 30 percig szobahőmérsékleten pihentetjük. 
  • A kávéhoz, hozzáadjuk a vizet és sziruposra keverjük. A vajat a porcukorral és a vaníliás cukorral habosra keverjük, majd hozzákeverjük a kávét és hűtőbe tesszük.
  • A kekszmasszát a félretett kekszmorzsával meghintet folpackon kb 1 cm - es nagyságúra kinyújtjuk, megkenjük a kávés krémmel és a rövidebbik oldalánál fogva szorosan feltekerjük. A tekercset pár órára hűtőbe tesszük majd tetszőlegesen felszeletelve tálaljuk. 






5 megjegyzés:

  1. Ez nagyon szuper jó recept, el fogom hétvégén készíteni! Köszönöm.

    VálaszTörlés
  2. Elkészítettem,nagyon ízlett mindenkinek,isteni finom lett sokkal jobb mint a kókusztekercs. Köszönöm a receptet,bár én annyit módosítottam rajt,a Necc Caffe-s vajkrémhez tettem sós karamell szószt.

    VálaszTörlés
  3. Ma újra elkészítem dupla adagban így karácsonyi sütinek is nagyon jó lesz. Már hagyományos zserbóm kész, holnap bejglik, majd puffasztott rizses csoki, hatlaposom dupla adagban melyet még nagymamám tanított velem meg s végül linzer karika. Sajnos nincs erkélyem így ablakpárkányon dobozban tárolom nejlon a dobozra, így esőtöl is védve. De ezt az olasz tekercset mindenképp ma elkészítem. Kellemes örömteli készülődést kívánok. Üdvözlettel Gabriella.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Gabriella !
      Nagyon örülök, hogy tetszik a tekercs, ha ne kapsz amaretti kekszet használhaszt színtelen mandulaaromát is.

      Törlés
  4. Elkészítettem, a tésztája túl lágy, és ragacsos lett. A krém finom volt amíg készítettem, de a végeredmény borzasztó édes lett. Nem volt tartása. Mit rontottam el?

    VálaszTörlés