,,EGYSZERŰ ÉTKEK-NAGYSZERŰ ÍZEK''

2012. szeptember 1., szombat

TÖRÖKMÉZ

Kisgyerek koromban a szüleim mindig hoztak valami  vásárfiát, a helyi vásárból, de nem maradhatott el az édesség sem. Hol - medvecukrot, kakas - csavartnyalókát,  kókuszcsemegét, krumplicukrot, törökmézet, . . . .-  és még sorolhatnám, kaptam. Az én gyerekeim talán nem is ismerik ezt az édes olvadó csemegét, hát most elkészítettem.

HOZZÁVALÓK

20dkg cukor
2 ek akácméz
1 , 5 tk szódabikarbóna 
olaj

ELKÉSZÍTÉS

A mézet és a cukrot melegíteni kezdjük, amikor elkezd már karamellizálódni,  lehúzzuk a tűzről és gyors keverés közben beleszórjuk a szódabikarbónát. Amikor már nagyon habzik, egy olajjal kikent, fóliával kibélelt mélyebb tányérba öntjük. Hagyjuk legalább egy órát száradni, ezután kiborítjuk egy másik tányérra, lehúzzuk óvatosan a fóliát és tetszőlegesen eltördeljük.



Vásárfia saját kezűleg!













2 megjegyzés:

  1. Válaszok
    1. Köszi! Nem gondoltam volna, hogy ilyen jól sikerül,olyan teljesen az íze,mintha a vásárban vettem volna.Érdemes kipróbálni!

      Törlés