,,EGYSZERŰ ÉTKEK-NAGYSZERŰ ÍZEK''

2012. október 11., csütörtök

MORZSÁS BIRSLEPÉNY




A GOOD FOOD magazin októberi számában akadtam rá erre a birsalmás finomságra. Nagyon szeretem az ilyesfajta sütiket, mert nincs vele sok macera. A tésztát előző nap ellehet készíteni, mert hűtőbe téve több napig is eláll. A birset meg nagyon szeretem.  Sajnos szezonális almaféle és már javában kapható, vettem is pár kilót a piacon, amiből készül majd sajt is. A pitét tegnap készítettem, még az elutazásom előtt és nagy sikert aratott a családom körében.




HOZZÁVALÓK

Tésztához : 14 dkg margarin, 20 dkg liszt, 5 dkg darált mandula, 7 -8 dkg cukor, 1 citrom héja, 1 tojás + 1 sárgája, csipet só
A lisztet elmorzsoljuk a margarinnal és a mandulával. Hozzáadjuk a cukrot, a citromhéjat és a tojásokat. Gyors mozdulatokkal dolgozzuk össze, és fóliába csomagolva tegyük hűtőbe.

Birspüréhez  : 1 kg birsalma, 18 dkg cukor, fél citrom leve, 1 tk fahéj, 2 ek kukoricaliszt
Az almáknak távolítsuk el a magházát, daraboljuk fel és tegyük fel főzni kb 4 dl vízbe.
Amikor megpuhultak, botmixerrel pürésítsük és passzírozzuk át . Tegyük vissza a tűzre, a cukrot karamellizáljuk meg és adjuk a püréhez, szórjuk bele a fahéjat és  nyomjuk bele a citrom levét. Főzzük úgy fél sűrűre és adjuk hozzá a kevés vízben elkevert kukoricalisztet, majd főzzük amíg jól besűrűsödik.

Morzsás réteg : 10 dkg liszt, 8 dkg zabpehely, 7, 5 dkg cukor, 14 dkg vaj
A hozzávalókat morzsoljuk el a vajjal.

ELKÉSZÍTÉS

A tésztát nyújtsuk ki , és béleljünk  ki vele egy kb 28 cm -es piteformát, úgy hogy az oldalára is jusson . Szurkáljuk meg, hintsük meg darált keksszel és simítsuk bele a birspürét. A tetejére oszlassuk el egyenletesen a morzsát. Előmelegített sütőben süssük 180°C -on süssük szép aranybarnára.





2 megjegyzés:

  1. Drága Nagymamámtól kapok mindig birsalmát és mindig gondban vagyok, hogy mit készítsek belőle. Alig van birsalmás receptem! Úgyhogy ennek a lepénynek nagyon örülök:)))

    VálaszTörlés
  2. Nekem is kedvencem a birsalma. Nagyon rövid ideig lehet kapni. Tavaly főztem belőle lekvárt, olyan lett mint a sajt, nagy örömömre.
    A fél tortát megettem volna együltő helyemben :-)

    VálaszTörlés