,,EGYSZERŰ ÉTKEK-NAGYSZERŰ ÍZEK''

2013. február 17., vasárnap

HAGYMÁS KENYÉR, SAJTTAL




 Reggelire sütöttem ezt a finom, sajtos, sokhagymás kenyérkét. Mire a család  ébredezett, már ott illatozott a konyhapulton, a friss ropogós kenyér. Még előző este bekészítettem a hozzávalókat a kenyérsütőgépbe, beprogramoztam és mire felkeltem, már nem sok dolgom akadt vele. Amíg kelt a tészta, elkészítettem a tölteléket, majd nyújtottam, betöltöttem, tekertem és mehetett a püspökkenyér formába, ahol még kelt kb 1 óráig. A többit pedig elvégezte a sütő. A friss szeletekre nem is igen kívánkozott, csak egy finom sonka szelet:)






HOZZÁVALÓK
- 50 dkg kenyérliszt
- 1 cs szárított élesztő
- fél ek só
- 1 kk cukor
- 2, 5 dl langyos víz

A hozzávalókból tésztát dagasztunk, meleg helyen kb félóráig kelesztjük.

TÖLTELÉK
- 2 ek vaj
- 2 fej lilahagyma
- snidling
- újhagymaszár
- petrezselyemzöld
- 15 dkg reszelt sajt

A lilahagymát apró kockákra vágjuk és a felforrósított vajon üvegesre sütjük. Hagyjuk hűlni és keverjük hozzá az aprított zöldfűszereket.
A tésztát kissé gyúrjuk át és 30 X 40 - es téglalap alakra nyújtsuk ki. 

Kenjük meg a vajas hagymás keverékkel és szórjuk rá egyenletesen a sajtot.Tekerjük fel a két rövidebbik oldala felől és helyezzük egy kiolajozott formába. Kb 1 óráig hagyjuk kelni. Ezután vágjuk be a tetejét cikk - cakk alakban és kenjük le vízzel elkevert tojássárgával. 

Előmelegített 180 fokos sütőben süssük 40 percig.










10 megjegyzés:

  1. Ezt én is bevetem valamikor, csak inkább vacsorára, mert kenyérsütő gépem nincs. :) Szuper finomság!

    VálaszTörlés
  2. Én is kipróbálom egyszer! :)) Nagyon guszta!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Csak bátran, nincs sok macera vele és nagyon finom:)

      Törlés
  3. Viszem én is a receptet, nagyon klassz! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Örülök,hogy tetszik és bizosan tetszeni fog a családnak is:)

      Törlés
  4. Én is szoktam hasonlót csinálni, nagyon szeretjük! A tiéd nagyon látványos lett ezzel a dupla tekeréssel!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ritkán sütök kenyeret, de ez biztos,hogy a topplistán lesz, mert nekem is nagyon ízlett:)

      Törlés
  5. Nagyon guszta! A porélesztővel nem vagyok nagyon jóba, de a kenyérsütőbe az kell... Finom lehetett!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Az instant élesztőt én is ritkán használom,de a gyorsaság érdekében bekellett hogy vessem:)

      Törlés