,,EGYSZERŰ ÉTKEK-NAGYSZERŰ ÍZEK''

2013. április 12., péntek

FŰSZERES , ZÖLDBABOS - CSICSERIBORSÓS LEVES TEJSZÍNESEN



Jöjjön most egy finom, sűrű vitamin leves. Sokan nem ismerik a csicseriborsót, én is csak nemrég kezdtem el belőle készíteni ételeket. Mivel itt nálunk helyben nemigen lehet  kapni, a nagyobb hiperekben szoktam beszerezni, akár száraz ill. konzerv változatban. 

HOZZÁVALÓK
- 1 doboz konzerv csicseriborsó ( 400 g )
- 30 dkg fagyos zöldbab
- 1 kisebb vöröshagyma
- 1 - 2 gerezd fokhagyma
- 1 nagyobb répa
- 3 szem krumpli
- 1 csokornyi petrezselyemzöld
- 1 dl főzőtejszín
- 1 ek étk.keményítő
- és a fűszerek :    - 1 kk római kömény
                         - 1 kk mustármag
                         - kk currypor
                         - só, bors, ételízesítőpor


- A felaprított vöröshagymát kevés olívaolajon megfonnyasztjuk, hozzáreszeljük a fokhagymát, beleszórjuk  a fűszereket és kissé megpirítjuk.
- Felöntjük kb 2 l vízzel, hozzáadjuk a zöldbabot, a felkarikázott répát, majd félpuhára főzzük.
- Ezután beletesszük a kockázott burgonyát a leszűrt csicseriborsót, és készre főzzük, közben pótoljuk az elpárolgott vizet.
- A tejszínben kikeverjük a keményítőt és besűrítjük a levest.
- Sózzuk, borsozzuk és megszórjuk a felaprított petrezselyemmel.




1 megjegyzés:

  1. Én is szeretem a hagyományos leveseinket feldobni csicseriborsóval, mert egészséges, és nagyon szeretjük. Tavaly sokszor lecsóba is tettem, sőt paprikáskrumpliba finom volt. Mindig van itthon 1-2 kg száraz csicseriborsó...:)

    VálaszTörlés