,,EGYSZERŰ ÉTKEK-NAGYSZERŰ ÍZEK''

2013. május 19., vasárnap

CITROMFÜVES JOGHURTTORTA, EPERHABBAL



Hát én még ilyen finomat nem ettem. Az érdekessége a tésztának, hogy sülés után ahogy hűl, úgy esik össze a közepe, helyet adva a tölteléknek. A kellemesen citromízű tészta, lágy eperhabbal, maga az élvezet.
A torta  magában is nagyon finom, csak úgy porcukorral megszórva, de tölthetjük, a fantáziánk szerint különböző gyümölcsökkel, csokoládéval, akár lekvárral is. 
A recept : Neil Perry könyvéből való, én még a tésztához adtam 1 ek citromfüves cukrot.





HOZZÁVALÓK

- 33 dkg görög joghurt, 
- 4 db tojás, 
- 10 dkg cukor, 
- 3 ek liszt, 
- 1 citrom leve és lereszelt héja, 
- 1 rúd vanília kikapart magja, 
- 1 ek citromfüves cukor
- 20 dkg eper +  3 ek cukor
- 2, 5 dl tejszín



- A tojásokat válasszuk ketté.
- A sárgákat a cukorral keverjük habosra és adjuk hozzá a citromfüves cukrot is.
- A cukros tojáshoz szórjuk a lisztet, öntsük hozzá a joghurtot és ízesítsük vaníliával és a citrom héjával, levével.
- Végül  keverjük hozzá a tojásfehérjéből vert kemény habot is.
- Egy 18 cm - es tortaforma alját és oldalát béleljük ki sütőpapírral, majd öntsük bele a masszát.
- Előmelegített sütőben süssük kb 40 - 45 percig. ( Tűpróba ! )
- Ha megsült vegyük ki a formából, húzzuk le a papírt és rácsra téve hagyjuk kihűlni.
- Az eperhabhoz, daraboljuk fel az epret majd a cukor hozzáadásával addig főzzük amíg jól besűrűsödik.
- Ekkor villával jól törjük össze és forgassuk hozzá a tejszínhabhoz.
- Töltsük meg a tortácskát, tetejére pedig reszeljünk citromhéjat.




TIPP :

- egy mozsárba szórjunk egy ek cukrot és tépjünk bele cirtomfűleveleket, majd zúzzuk össze.
- Ha a joghurtot sűrű szövésű anyagon keresztül lecsöpögtetjük, finom krémes és nagyon sűrű, görög joghurtot kapunk.







3 megjegyzés:

  1. Kedves Judit!
    Örülök, hogy rám találtál, így én is rád tudtam találni. Lesz mit nézelődnöm, a képeid is gyönyörűek.
    Éva

    VálaszTörlés
  2. Látszik a tésztáján, hogy nagyon jó! Ezt a citromfüves cukrot is ki kell próbálnom!

    VálaszTörlés
  3. Kipróbáltam! Én a tetejét is teleraktam eperrel, isteni volt, fel tudtam volna falni egyszerre az egészet. Köszi a receptet.

    VálaszTörlés