,,EGYSZERŰ ÉTKEK-NAGYSZERŰ ÍZEK''

2015. december 19., szombat

~ SZÉKELY SZELET ~



»HOZZÁVALÓK«
Linzertészta :
- 25 dkg liszt, 14 dkg vaj, 6 dkg porcukor, 1 citrom reszelt héja, csipet só, 1 tojássárgája, 1 - 2 ek tejföl
Diós piskóta :
- 4 tojás, 1 tojásfehérje, 18 dkg cukor, 20 dkg darált dió, csipet só
Továbbá : - kb 15 - 20 dkg lekvár
Díszítés : - 8 dkg étcsokoládé, 1 ek étolaj

  1. A linzerhez összegyúrjuk a hozzávalókat és folpackba csomagolva 1 órán át hűtőben pihentetjük. Ezután kinyújtjuk és belesimítjuk egy kivajazott, lisztezett ( kb 24 x 30 cm ) tepsibe. Előmelegített, 180 °C - os sütőben 10 percig elősütjük, majd megkenjük a lekvár felével.
  2. A diós piskótához, szétválasztjuk a tojásokat, a fehérjét egy csipet sóval habbá verjük és félretesszük. A sárgákat a cukorral fehéredésig keverjük, majd lazítjuk a tojáshabbal és apránként összeforgatjuk a dióval. A masszát a lekváros linzerre kenjük, visszatoljuk a sütőbe és kb 20 - 25   percig sütjük.
  3. Ha megsült a sütemény, a tepsiben hagyjuk kihűlni, majd egy tálcára kiborítjuk. Megkenjük a linzeres részt a maradék lekvárral, hosszában kétfelé vágjuk és óvatosan az egyik félt ráfordítjuk a másikra. ( Tehát a diós rész kerül alulra és felülre  ) .
  4. A csokoládé háromnegyedét és az olajat vízgőz felett összemelegítjük , majd egy zacskóba töltjük - aminek levágunk egy picit a a sarkából - és rácsurgatjuk a sütemény tetejére. A maradék csokit pedig ráreszeljük. 




4 megjegyzés:

  1. Kedves Judit!
    Rábukkantam a blogjára, mivel én is szeretek sütni-főzni, és kiválasztottam egy süteményreceptet, hogy valami finomsággal tudjam meglepni hétvégén a családomat. A székely szeletet választottam. Nagy sajnálatomra, a recept nem tartalmazta, hogy a linzertésztához kellene sütőpor, vagy szódabirkabóna. Csodálkoztam először, de aztán a receptre hagyatkozva elkészítettem a sütit anélkül. Mondanom sem kell, hogy förtelmes lett, a linzertészta, mint egy sületlen bodag, olyan a közepén, alig lehet szétrágni.
    Én nem hiszem, hogy ez valóban kipróbált recept alapján került bele a blogba. Mindenesetre érdekes.
    Üdvözlettel: Ancsi

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Ancsi !
      Sajnálom, hogy nem sikerült, a linzerhez én nem szoktam sütőport tenni és az eredeti recept sem írja. Nem értem hogy, hogyan lehetett a linzer sületlen, hisz elő is kell sütni, meg még tovább sütni a piskótával. A lekvár meg még tovább puhítja. A recept ki van próbálva, sőt már többször is készítettem, - pl dió helyett mákkal is,hiszen akkor hogy került volna fel a blogra. Én mindenesetre nem csalódtam a receptben, de ha legközelebb elkészítené, süsse sütőporral.
      Judit

      Törlés
    2. Kedves Judit!
      Köszönöm a válaszát! Igen, főként ezért volt érthetetlen a számomra, hogy a tészta 10+30 perc alatt sem sült át, ráadásul nagyon jó sütőm van, egyenletesen, szépen süt mindent. A receptet mindenképpen ki fogom próbálni sütőporral, mert az íze amúgy mindezek ellenére hihetetlenül finom, ez átlendített azért a csalódáson! :) Mákkal is biztosan nagyon jó, nekünk diónk rengeteg van, és szeretjük is, ezért készítek téli időszakban inkább diósakat.
      Üdvözlettel: Ancsi

      Törlés
  2. Kedves Judit, elkészítettem ,nagyon finom lett, mutatós, köszönöm a receptet.

    VálaszTörlés