,,EGYSZERŰ ÉTKEK-NAGYSZERŰ ÍZEK''

2012. július 15., vasárnap

Húspogácsa kukoricás bulgurral








Egy finom különleges  húspogácsát készítettem ma ebédre, az ötletet Gizi adta :  / http://gizi-receptjei.blogspot.hu//.  Az alap a szokásos fasírt összeállítás, de hogy mitől különleges? attól, hogy került bele,  koriander és  kömény.  Az őrölt köményt talán mindenki  előszeretettel használja, de a koriandert sokan csak a télire eltett savanyúságok terén ismeri.

A koriander-avagy kínai petrezselyem


Ősidők óta használt fűszer, levele a közel-keleti-ázsiai konyha kedvelt fűszere.de hazánkban is egyre népszerűbb. Sültek, húspácok, szószok, sült húsok sőt likőrök készítésénél, savanyúságok eltevésénél, egészben vagy porrá őrölve használhatjuk.

HÚSPOGÁCSA:

Az alap: a darált hús, én vegyesen szeretem készíteni,  sertés/marhahús fele-fele arányban.Készítése ahány ház,  annyi szokás most nem térnék ki rá . Mivel csak egész korianderem volt  itthon, kénytelen voltam őrölni, mivel a mozsár beszerzése még mindig várat magára. Előtte azonban kicsit megpirítottam a magokat  és úgy ment az őrlőbe. 
Tehát adtam az alaphoz :
  • 1 tk őrölt koriander
  • 1 tk őrölt kömény
Felvágtam apróra egy csokornyi petrezselymet, majd jól összekevertem. Érdemes reggelről  ill. előzőnap összeállítani, lefedni és hűtőben tárolni sütésig, hogy jól össze érjenek az ízek.

TIPP:

HAGYMAKRÉM:
A vörös és a fokhagymát megpucolom, és 1db  tojással botmixerrel pürésítem!

ÉA sütés.....


 Bulgur



Magyarországon a török éttermekben ,, török búzának '' is nevezik. Közel-keleti és a török konyha által kedvelt köret . Jóformán alig kell főzni, elég csak vízzel leforrázni. 

  • 25 dkg bulgur
  • 2-szeres mennyiségű forró víz
A bulgurt egy nagyobb edénybe szórjuk és  leöntjük forró vízzel, ízlés szerint megsózzuk,  majd egy fedővel letakarjuk, időnként megkavarjuk.


          





2 megjegyzés:

  1. Nagyon örülök, hogy megtetszett a recept, és el is készítetted. A kukoricás bulgurral nagyon finom lehetett, olyan guszta a képen, hogy legszívesebben belekóstolnák.:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szeretem a bulgurt olyan könnyű elkészíteni,igaz drágább,mint a rizs de megéri az árát.Sajnos csak a nagyobb hiperekben van meg a bioboltban.

      Törlés