,,EGYSZERŰ ÉTKEK-NAGYSZERŰ ÍZEK''

2012. augusztus 4., szombat

NYARALÁS 2012

  Közel egy hónapot töltöttem a napfényes Itáliában, a nyár egy részét, több éve itt töltöm, imádom ezt az országot a maga emlékeivel, festői környezetével és étel különlegességeivel. A tengerhez mindig húz az ember szíve, a lágy fuvallat, a kellemes vízhőmérséklet és a homok  együttese fantasztikus érzés.








Ellátogattunk a híres VILLA MANIN-ba, amely számos kiállításnak és koncertnek ad helyet.

Az OLASZ fagyi, lágy és krémes. Szinte végigkóstoltam mindet.





A pizzáról nem is beszélve, szerintem utánozhatatlan, íme egy kis ízelítő: 


A lagúnák és a halászok  világába is egy kis betekintést nyertünk:

 Hajókirándulás a grádói lagunavilágban:


Régi olasz lakónegyed:

Gyönyörű a  kilátás a tengerre.

A régi ókori templomban, szinte az ember visszarepül a múltba.

 AQUILEIA-Basilica di Santa Maria


A történelmi kirándulás után a bibionei piacon tettünk egy körsétát, itt szinte minden kapható.......



Minden ami szem-szájnak ingere:


Ezt a cserépedény műhelyt mindig meglátogatom, minden évben akad valami amit el kell hoznom.


De a java  még most jön, a  csodálatos kerámiák mellett nem lehet úgy eljönni, hogy az ember ne vegyen egy-két dolgot, én  nem is tudtam ellenállni nekik.




Csábító sütik-megkóstoltam pár darabot, mit ne mondjak  nagyon finomak.



De a utcai kifőzdék is, sok-sok ínyencséggel várják  az embert!





Már meg is éheztem. Cukkinis-garnélarákos tejszínes penne




CAORLE



Caorle az egyik legkedveltebb, festői üdülőhely az Adriai-tenger északi partvidékén, Olaszországban. A 2000 évvel ezelőtt alapított város Velence és Triest között található. Caorle sokoldalú város, mert a tenger, a történelmi strand és a tradíciók mosódnak itt össze. Ernest Hemingway kedvenc olasz városa, ahol több regényén is dolgozott.A romantikus óvárost szűk sikátorok és pasztellszínű középkori házak díszítik. A tengerparti sétányt kísérő sziklasort kőfaragók munkái teszik különlegessé. A St. Stefano dómhoz tartozó 48 méter magas harangtorony a város jelképe. A látványosságok közé tartozik még a Madonna dell'Angelo templom az itt lakók számára a tenger szimbóluma, akik évszázadok óta a halászatból élnek.


















Párommal


Lánykámmal


Ezt nem hagyhattam ki: fokhagymás-paradicsomos fekete kagylók




A nyaralás nagyon jól sikerült, testileg-lelkileg feltöltődtem és visszavágyom!!!! 



















Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése