,,EGYSZERŰ ÉTKEK-NAGYSZERŰ ÍZEK''

2013. február 5., kedd

A LEGEGYSZERŰBB NARANCSLEKVÁR



 Szezonja van. A vödrös, narancs akciónak köszönhetően, olcsón juthatunk hozzá a narancshoz,-  rakd meg, ami csak belefér - amiből akár, igazán finom lekvárt is készíthetünk . Ez a fajta narancs igazán édes és lédús, ami nagyon alkalmas a befőzésre. 
Sikerült is beletuszkolnom a vödörbe 6 , 8 kg narancsot. :)



HOZZÁVALÓK
- 2 kg narancs
- 1  kg cukor
- 3, 5 dl víz
- fél rúd fahéj
- 1 csillagánizs
- 1 citrom leve

- A narancsokat meghámozzuk amennyire csak lehet és felkockázzuk. Egy fazékba megolvasztjuk a cukrot, ráöntjük a vizet hozzáadjuk a fűszereket és szirupot főzünk, belőle. Ezután kivesszük a fűszereket,  hozzátesszük a narancsdarabokat és a citrom levét is hozzáfacsarjuk. 



- Kis lángon állandó kevergetés mellett, tovább főzzük. Kb 30  perc után már kezd sűrűsödni. Minél tovább főzzük, annál krémesebb lesz a főzet. Ha már megfelelőnek tartjuk az állagát, tiszta üvegekbe szedjük, lefedjük és fejre állítjuk legalább 15 percre, ezután visszafordítjuk és hagyjuk kihűlni. Kiváló reggelire egy pirítóssal, vagy akár krémekbe, péksütikbe.







11 megjegyzés:

  1. Narancslekvárt még nem készítettem, csak citromlekvárt, ami agyon savanyú lett. Ez biztos nagyon finom.

    VálaszTörlés
  2. Nagyon finom és édesre sikeredett:) Egy üvegecskével csak úgy be is kanalaztam.

    VálaszTörlés
  3. Nagyon jól néz ki. Biztosan jobb is úgy ha édesebb narancsból készítjük. Olaszországból hoztunk nem olyan rég kézműves narancs dzsemet. De sajnos elég keserű az íze. Szerintem azért mert benne van a héja is.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Én is hoztam már onnan és valóban nagyon kesernyés volt. Amit most készítettem azon egyáltalán nem érezni a keserű ízt, inkább a kellemes narancsos és édes íz a domináns:)

      Törlés
  4. Nagyon szépséges, és finom is lehet! :) A vödrös akciót kihasználva nekem is kellene készíteni, időnként egy-két sütibe úgyis kifejezetten narancslekvár kell, és eddig mindig készen vettem! :) Ez a recept viszont nagyon tetszik, viszem is! :)

    VálaszTörlés
  5. Kedves Judit! A héját azért nem használtad fel, mert nem bio? Nem tudod hol lehet kezeletlen narancsot kapni itt a közelben? Az A...-ban kaptam citromot, amit a recepted alapján fogom megcsinálni. Masa

    VálaszTörlés
  6. Kedves Masa !
    Sajnos nálunk nem találkoztam még vele. Az eredeti receptben is héj nélkül készült

    VálaszTörlés
  7. Köszönöm a receptet, tényleg nagyon finom. Tünde

    VálaszTörlés
  8. Elkészítettem, egész jó lett, most került kis üvegekbe, de észrevettem, hogy a citrom leve ott maradt az asztalon, pedig az édes ízéhez sokat hozzátenne. Mikor kellett volna hozzátenni?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm az észrevételt, valóban kimaradt, amikor a narancsot a sziruphoz adjuk akkor mehet a citrom leve is.

      Törlés
  9. Elnézést de azért ez nem olyan egyszerű,mint ahogy ez le van írva.Vannak benne félre érthető dolgok (vagy csak nekem volt az) és némi változtatás szerintem kellene.Pl az elején az van,hogy olvasszuk fel a cukrot és öntaünk rá vizet.Én ezt a verziót is kipróbáltam,ebböl lett a finom karamellás cukorka.Szóval a cukorhoz előbb vizet kell adni és úgy felolvasztani.Nah ez az ami nekem félreérthető volt.A másik dolog meg az mikor beletesszük a narancsot szerintem nem árt kicsit botmixerrel rásegíteni.Mert kis darabokra vágtam de fél óra mulva (ahogy írja) még mindíg ugyan olyan állaga volt.Szóval volt egy nagy adag cukorszirupos narancsom.És mégegyszer elnézést ezt nem kötekedésnek írtam.

    VálaszTörlés