,,EGYSZERŰ ÉTKEK-NAGYSZERŰ ÍZEK''

2014. április 17., csütörtök

~ OLASZ SAJTRUDACSKA ~




 Olaszo. - ban élő, magyar hölgytől kaptam ezt a receptet, ő már évek óta készíti és esküszik rá, hogy nagyon, de nagyon finom, a családja imádja és biztatot, hogy bátran próbáljam én is ki. 
Ma délután meg is sütöttem, igaz csak fél adagot, de már bánom, mert eszméletlen finom.
Könnyű dolgom volt, hiszen a mandulát őrölve, a parmezánt pedig morzsolva vettem így gyorsan kész voltam vele. Lehet a tésztába gyúrni pár levélke, aprított rozmaringot is, most én ezt kihagytam, de legközelebb úgy is kipróbálom.
Ja és otthon hiába kerestem fehér héjú tojást - biztos van - itt azt is kaptam - lehet hogy már ki kellene költöznöm ????  úgyhogy,  ha valami különlegessel akarjátok kínálni a locsolókat - mert itt olaszban ez nem szokás - bátran süssétek meg ezt a fantasztikus ízű rudacskát.




» HOZZÁVALÓK «
- 18 dkg liszt
- 8 dkg őrölt mandula
- 10 dkg morzsolt parmezán
- 18 dkg vaj
- 1 / 2 ek só
- 1 tk sütőpor
- 1 tojássárga + pici víz - a kenéshez
- sajt a szóráshoz
- pár levélke aprított rozmaring ( elhagyható )

- A száraz hozzávalókat vegyítsük össze, majd a vajjal alaposan gyúrjuk össze. ( ha száraz lenne pici vízzel hígíthatjuk, de nekem nem kellett hozzá )
- A tésztát tegyük hideg helyre, addig amíg a sütőt előmelegítjük kb 200 °C - ra.
- Enyhén lisztes felületen, nyújtsuk ki a tésztát kb fél cm - es vastagságúra, kenjük le a tetejét tojássárgájával és szórjuk meg reszelt parmezánnal.
Végül vagdossuk fel tetszőleges nagyságú  rudakra.
- Rakjuk sütőpapírral bélelt tepsibe és süssük szép aranysárgára.






2 megjegyzés:

  1. Fantasztikusak a kepeid Olaszorszagban is! kivanok Nektek kellemes Husveti unnepeket es jo pihenest!

    VálaszTörlés
  2. Nagyon jól néz ki! Elhiszem, hogy finom, mert már a képek láttán is csorog a nyálam :) Kellemes húsvéti ünnepeket kívánok!

    VálaszTörlés