,,EGYSZERŰ ÉTKEK-NAGYSZERŰ ÍZEK''

2014. november 1., szombat

~ SÜTŐTÖK TIRAMISU ~





 Már megint egy tökös recept, ezúttal tiramisu.
A sütőtököt most nem sütöttem, hanem cukros vízben megfőztem s így jóval hamarabb el is készült, a  krémsajttal és a tejszínhabbal összekeverve, pedig nagyon lágy és selymes ízt kaptam. Apró marcipántököcskékkel díszítettem és 2 - 3 óra hűtés után már kanalazhattuk is.


Print Friendly and PDF
»HOZZÁVALÓK«
- 35 - 40 dkg sütőtök
- 25 dkg mascarpone
- 2 dl tejszín
- 2 dl eszpresszó + 0, 5 dl amaretto likőr
- cukor ízlés szerint
- babapiskóták
- kakaópor

  1. A tököt pucoljuk meg és kisebb kockákra vágva, cukros ( 2 ek ) vízben főzzük puhára . Még melegen krumplinyomón törjük át és hagyjuk kihűlni.
  2. A tejszínt verjük kemény habbá, a krémsajtot keverjük össze a sütőtökpürével és az ízlés szerinti cukorral, majd forgassuk lazán össze a tejszínhabbal.
  3. Kanalazzuk a krém 1 / 3 - át egy tál aljába, sorakoztassuk rá a kávéban megforgatott piskótákat majd ismét krém, babapiskóta és végül a maradék krém.
  4. Tegyük pár órára hűtőbe és tálaláskor szórjuk meg a tetejét keserű kakaóporral.




2 megjegyzés:

  1. Hűű, milyen jó ötlet! Kipróbálom egyszer, szeretem a sütőtököt! :)

    VálaszTörlés
  2. Köszönöm Vanilin ! :) - szívből ajánlom, mert tényleg nagyon finom

    VálaszTörlés