,,EGYSZERŰ ÉTKEK-NAGYSZERŰ ÍZEK''

2016. január 18., hétfő

~ KANELBULLAR ~















 Kanellbullar - azaz svéd, kardamomos -  fahéjas csiga. Ez a fajta csiga egy egyedi tekeréses technikával készül, de én most nem azt alkalmaztam. Szerintem szebben is mutat így elkészítve.

»HOZZÁVALÓK« ( 7 - 8 db hoz )
Tészta :
- 30 dkg liszt
- 3 dkg porcukor
- csipet só
- 1 kk őrölt kardamom
- 1 tojás
- 15 g friss élesztő
- 5 dkg puha vaj
- langyos tej ( kb 1, 5 dl )
Töltelék :
- 7 , 5 dkg puha vaj
- 5 dkg barna nádcukor
- 2 tk fahéj
- 1 kk őrölt kardamom
Tetejére : - 1 tojás, jégcukor

  1. A langyos tejben elkeverünk 1 tk cukrot, belemorzsoljuk az élesztőt és hagyjuk hogy felfusson. A lisztet összeszitáljuk a sóval és elmorzsoljuk a vajjal. Hozzáadjuk a felfutott élesztőt, a tojást majd alaposan összegyúrjuk. Letakarva a duplájára kelesztjük.
  2. A töltelék hozzávalóit összekeverjük.
  3. Ha a tészta megkelt, 7 vagy 8 részre osztjuk, egyenként kinyújtjuk kb 15 x 25 cm - es nagyságúra, rákenünk bő 1 teáskanálnyit a töltelékből és felcsavarjuk. A rudat éles késsel középen kettévágjuk úgy, hogy az egyik végét nem vágjuk át. A kettévágott részt kifordítjuk, hogy a töltelékes rész legyen felül és összecsavarjuk. Ezután felcsavarjuk csigavonalban, a végét pedig a csiga alá hajtjuk. 
  4. Sütőpapírral bélelt tepsibe rakjuk, lekenjük tojással és megszórjuk jégcukorral. 25 percig pihentetjük majd 180 °C - os előmelegített sütőben, aranybarnára sütjük.

2 megjegyzés:

  1. Szia Juditka! Elkészítettem a sütit, bár kardamomt nem használtam, mert nem volt itthon, de nélküle is isteni finom lett! :) Gyermekemmel kiváló szórakozás volt kinyújtani, kenegetnie, tekerni. :) További jó munkát!

    VálaszTörlés
  2. Szia.Most találtam rá a receptre,kipróbáltam.Hálás köszönetem.Isteni finom.
    További sok sikert kívánok.

    VálaszTörlés