,,EGYSZERŰ ÉTKEK-NAGYSZERŰ ÍZEK''

2012. december 22., szombat

GESZTENYÉS, MÁKOS HÓKIFLIK




Nől a dér, álom jár,
hó kering az ág közt.
Karácsonynak ünnepe
lépeget a fák közt.
                                               (Weöres Sándor)

Nálunk nincs karácsony hókifli nélkül. Már több nappal az ünnepek előtt meglehet sütni, mert  napokig friss marad. Én az élesztős változatot jobban szeretem, mert puhább tőle a tészta, a gesztenyés töltelékkel pedig egyenesen rajongok érte.



HOZZÁVALÓK


- 50 dkg rétesliszt
- 25 dkg margarin
- 2 dl tejföl
- csipet só
- 1 ek. porcukor
- 2 dkg élesztő
/- ha szükséges: 1-1.5 dl tej/

ELKÉSZÍTÉS

Az élesztőt kevés langyos, cukros tejben felfuttatjuk
A lisztben elmorzsoljuk a margarint, majd a többi hozzávalóval tésztát gyúrunk.
Ha a tészta esetleg nem állna össze, kevés langyos tejet lehet még hozzá tenni, míg elérjük a megfelelő állagot. 30 percig pihentetjük, majd  3 mm vastagságúra nyújtjuk és egy 8 cm -es átmérőjű pogácsaszaggatóval köröket szaggatunk. Majd ízlés szerint megtöltjük.
Én most az egyik felét mákkal, a másik felét gesztenyével töltöttem.
A gesztenyét krumplinyomón áttörjük, ízesítjük rummal porcukorral. A darált mákhoz reszelt citromhéjat, vaníliás porcukrot adunk és egy kis mézes tejjel leforrázzuk. Jól összekeverjük és hagyjuk kihűlni, betöltjük a korongokat, kifli alakúra formázzuk és 180 °C - os sütőben 10 - 15 percig sütjük.


3 megjegyzés:

  1. Áldott, Békés Karácsonyt Kivok Neked és családodnak ! Nagyim is ezt sütött mindig karácsonykor,szeretem:))

    VálaszTörlés
  2. Az egyik kedvencem. Tegnap is épp ezt sütött az Anyukám :-)

    VálaszTörlés