,,EGYSZERŰ ÉTKEK-NAGYSZERŰ ÍZEK''

2013. december 13., péntek

~ A GYERMEKKOR ÍZE , avagy DIÓCSKA ~





 Gyerekkoromat idéző aprósüti és a karácsonyi sütis dobozban ott a helye, hiszen a nagyi mindig elkészítette már jóval az ünnepek előtt. Egyszerű linzertészta, egyszerű diós töltelékkel.
Ő zsírral készítette, hiszen a disznóvágások alkalmával a több liter zsír, szinte az egész évben kitartott.
Dió, dió, dió . . . - hű, három hatalmas diófa állt az udvarában, amiből már egyet sajnos ki kellett vágni, de a másik kettő még a mai napig is terem. Úgyhogy elvagyok látva bőven dióval.
  Az ő diócska formái, már sajnos berozsdásodtak, így kénytelen voltam venni - kicsit babra munka azért a készítése és ilyenkor besegít a család apraja - nagyja, de megéri mert finom és sokáig eláll. Na, nekem aztán nem volt segítségem, úgyhogy a receptet feleztem, de így is kb 50 kis diócska született.


» HOZZÁVALÓK « 
kb 50 db - hoz
Tészta : - 30 dkg liszt, 10 dkg vaj + 10 dkg zsír, 10 dkg porcukor, 1 db tojás, késhegynyi szódabikarbóna
Krém : - 20 dkg darált dió, 7 ml víz, 7 dkg cukor, 20 dkg vaj, 10 dkg porcukor, rum, 1 cs vaníliás cukor

- A tésztához a hozzávalókat jól összegyúrjuk és folpackba csomagolva hűtőbe tesszük.
- A krémhez a vizet és a cukrot sziruppá főzzük, a dióval jól összekeverjük és kihűtjük.
- A vajat habosra keverjük a cukorral és a rummal, majd összekeverjük a ragacsos diós masszával.
- A dió formákat olvasztott vajjal kikenegetjük.
- A tésztamasszából olyan 7 g - os gombócokat gyúrunk és belenyomkodjuk a formába úgy, hogy azt  teljesen kitöltse és felvegye a tészta, a forma alakját.
- Sütőlemezre  rakosgatjuk és előmelegített, 200 fokos sütőbe, halványra sütjük. Várjunk pár percet, hogy a formák kihűljönek és ütögessük ki a kis, fél diócskákat.
- A krémet habzsák segítségével betöltjük a fele adag diócskába, a másik felével pedig összetapasztjuk őket.
- Fahéjas porcukorba hempergetjük.








4 megjegyzés:

  1. Jaj, de szépek lettek! Még sosem ettem ilyet.

    VálaszTörlés
  2. Szia, először is gratulálok a blogodhoz! Finomak a süteményeid (már többfélét elkészítettem belőle), és a képeid gyönyörűek!
    A diócska nekem is gyerekkori sütemény élmény( fiatalasszony koromban én is csináltam, de mostanában nem, mert tényleg jó macerás). Érdekes, nekünk a dió a tésztában szokott lenni , és vaníliás krémmel ragasztjuk össze.

    VálaszTörlés
  3. Nálunk is a gyermekkort idéző sütike. Háromgenerációs családban felnőve nagymamám, anyukám és én együtt készítettük, milyen hangulatos délutánok-esték voltak! :) Nagyon guszták nálad és szépek a fotók! :)

    VálaszTörlés
  4. Nagyon klassz retrós képeket készítettél :)

    VálaszTörlés