,,EGYSZERŰ ÉTKEK-NAGYSZERŰ ÍZEK''

2018. október 17., szerda

~ TÜNDÉRSÜTI ~







 Régóta tervezgettem már ennek a sütinek az elkészítését, de amikor megláttam egy receptes újság címlapján, azonnal belefogtam. Hogy ezt eddig miért nem készítettem el ! - pedig az egyszerű kategóriába tartozik és nagyon finom ! A rácsozás lehet egyenes vagy átlós, kinek melyik tetszik. 

»HOZZÁVALÓK«
Tészta :
- 25 dkg puha margarin
- 20 dkg porcukor
- 5 tojássárgája
- csipetnyi só
- 50 dkg liszt
- 1 tasak sütőpor
Krém :
- 2 tasak puncs pudingpor
- 5 dl tej
- 8 ek cukor
- 450 g tejföl
- 5 tojásfehérje
- 1 tk rumaroma
- 1 / 2 citrom reszelt héja
- csipet só

  • A tésztához, a margarint a porcukorral kihabosítjuk, majd egyenként hozzákeverjük a tojássárgáját és hozzászitáljuk a sóval, sütőporral kevert lisztet. ( A tészta lágy és könnyen formázható. Habár a recept nem írja, én még becsomagolva 30 percre hűtőbe tettem. ) A tésztát 60 - 40 % - ban kettéosztjuk és a nagyobbik tésztarészt, egy sütőpapírral bélelt kb 24 x 38 cm - es tepsibe simítjuk.
  • A tejben megfőzzük a pudingport, majd hozzákeverjük a cukrot, az aromát és ízesítjük citromhéjjal, még forrón hozzákeverjük a tejfölt. A tojásfehérjét egy csipet sóval habbá verjük, majd óvatosan összeforgatjuk a langyos tejfölös pudinggal. A krémet egyenletesen elkenjük a tésztán, a maradék tésztából pedig rudakat sodrunk és tetszés szerint elhelyezzük a krém tetején.
  • 180 °C - ra melegített sütőben kb 40 perc alatt megsütjük. A sütemény a tepsiben hagyjuk  kihűlni, majd porcukorral meghintve, tetszés szerinti szeletekre vágjuk.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése